Nu går hissen på Tegelviksgatan 75 igen. Den nyrenoverade hissen blev klar på utsatt datum och vi riktar ett särskilt tack till teknikerna som arbetat långa dagar. På måndag fortsätter renoveringen av hissarna på Tengdahlsgatan 40 och 42.
Nu går hissen på Tegelviksgatan 75 igen. Den nyrenoverade hissen blev klar på utsatt datum och vi riktar ett särskilt tack till teknikerna som arbetat långa dagar. På måndag fortsätter renoveringen av hissarna på Tengdahlsgatan 40 och 42.
Mellan 06.00-08.00 på söndagsmorgonen bröt någon sig in i vårt barnvagnsrum. Inbrottstjuven bröt upp dörren med hjälp av en kofot och uppenbarligen har barnvagnar försvunnit. Rummet är nästan tomt. Styrelsen har polisanmält inbrottet, men den som blivit av med sin barnvagn måste själv anmäla stölden till polis och försäkringsbolag.
Detta är den andra barnvagnsstölden i vårt hus på mycket kort tid. Just nu är förråden den enda säkra platsen för den som inte kan ta med sig barnvagnen upp i lägenheten. Till exempel är F1 ett relativt stort förråd i markplan. Det ligger närmast hissen i 75:an.
Hör av er om ni sett något i samband med stölderna. Den första skedde sent på lördagskvällen den 6 juni. Då försvann två barnvagnar som stod under trappan i 75:an. Den andra stölden skedde alltså tidigt på söndagsmorgonen den 14 juni när någon bröt sig in i barnvagnsrummet.
Den lilla p-platsen vid plats 3 i garaget är ledig. Då ingen kö finns till dessa platser - först till kvarn får hyra den. Anmäl intresse genom att maila .
Kostnaden är för närvarande 544 kr/månad.
I samband med renoveringen av hissen på Tegelviksgatan 75 har två barnvagnar stulits. Vagnarna stod parkerade under trappan på bottenvåningen och de försvann någon gång sent på lördagskvällen.
Eftersom barnvagnsrummet ofta är fullt har styrelsen nu tagit fram förslag på alternativ barnvagnsförvaring under hissrenoveringarna.
Vagnarna kan ställas inne i förråd F1, i hörnet närmast hissen i 75:an. De kan också få plats längst in i grovtvättstugan.
Under tiden får vi andra visa förståelse för att det kan stå barnvagnar inlåsta både här och där.
Garaget städas mellan 07.00-16.00.
Påminnelse: i morgon, tisdagen den 9 juni, kommer Städpoolen att sopa och tvätta golven för att förbättra miljön i garaget. Då får inga bilar stå kvar i garaget.
Vi har valt just en tisdag då det är enklast att hitta parkering på gatan denna veckodag.