Kontakta styrelsen i första hand vid felanmälningar, utom i akuta lägen
Vid felanmälan direkt till Nordstaden eller andra hantverkare där det inte är akut får medlemmen själv betala kostnaderna.
Fastighet
Måndag-fredag 07-16. (lunchstängt 11:30-12:30)
Tel: 08-32 40 60
Via mejl direkt här
Akuta fel
Fastighetsjour Tel: 08-18 70 00
Mån-Fre 16.00-07.00 samt dygnet runt på helger
Vid akuta fel som ej kan vänta.
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:
Ring 112
Tipstelefon
Södermalms radiobilar,
Tel: 073-331 59 23
Vid misstänkta personer och bilar i och runt fastigheten
Internet
OWNIT
Telefon 08-525 07 300
Mån-Fre 08.00-22.00
Lör-Sön 10.00-19.00
Kabel-TV
Telenor, telefon 020-222 222 eller
Kundservice - tv och stream | Telenor Privat
Insekter/skadedjur
Anticimex, telefon 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00
Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring
Avlopp
Interspol (ägs av Sortera AB), telefon 020-300 000, tryck sedan 1 för att bli kopplad till "Stopp i avloppet".
Föreningen har garanti vid stopp i stammar t o m januari 2027, men garantin gäller endast om Interspol kontaktas först, innan jourfirmor eller andra kallas in. Interspol reserverar sig för felaktigheter samt felanvändning av avlopp, stopp i vattenlås eller golvbrunnar, samt för fuktskador p.g.a. felaktigheter, byggmaterial, skador och trasiga rör samt för hårda beläggningar, exempelvis spackel eller betong i avloppen.
Om stoppet beror på igensatta ledningar eller vattenlås inne i lägenheten kan Interspol kontaktas för att rensa detta, men denna kostnad betalas av medlemmen.